مکانیک

اطلاعات جامع و فنی مکانیک خودرو

مکانیک

اطلاعات جامع و فنی مکانیک خودرو

اخبار خودرویی کشور

 
سلام دوستان واقعا ببخشید که نتونستم بروز کنم تو سیستمم یه مشکلی پیش اومد من هم مجبور شدم تا مشکل رفع بشه صبر کنم از نظراتتون خیلی متشکرم . منتظر نظرات شما برای پربار تر شدن این وبلاگ هستم.

  مونتاژ اشکودا در ایران :

مطلع شدیم یکی از زیر مجموعه های کرمان خودرو قصد دارد تا خودروهای اشکودا ساخت جمهوری چک را در ایران مونتاژ کند البته بر سر راه این طرح مشکلاتی از قبیل عدم مطابقت اکتان بنزین های اشکودا با بنزین موجود در ایران که مهندسان این شرکت در صدد رفع این مشکل هستند .

فولکس واگن جتا :

گروه خودروسازان بم قصد دارد تا ۳ ماه آینده خودروی مشهور فولکس یعنی جتا را به بازار ایران در دو نوع ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ سی سی عرضه کند .

البته پیش بینی میشود با توجه به حجم واردات گشترده قطعات این خودرو در صورت داشتن تجهیزات مناسب به قیمتی فراتر از ۲۵ ملیون دست یابد.

توسکان" سانتا-فه و ون هیوندای در راه ایران!

خودروسازی راین نیز بیکار ننشسته و قصد دارد تا خودروهای اس یو وی توسکان " و سانتا فه را که جزئ محصولات روز این کمپانی است به بازار عرضه کند .

البته شنیده ها حاکی از آن است که بزودی ون های تاکسی هیوندای را در سطح معابر تهران خواهیم دید!

وانت زامیاد با موتور دیزل !!

گویا بالاخره خودروسازان کشورمان به این مسئله رسیدند که خودروهای دیزل جایگزین موقت خوبی برای خودروهای بنزین سوز میباشند و در صورتی که از انواع جدید باشند میتوانند بر اقتصاد کشور نیز تاثیر مطلوب بگذارند .

به همین دلیل شرکت مگا موتور این خودرو را با همکاری شرکت پی دی ای هلند طراحی و ساخته است .

بالاخره "اکو" وارد شد.

مطلع شدیم که تویوتا اکو خودروی جدید تویوتا در ایران که حدود ۱۵ ملیون قیمت دارد وارد نمایشگاه های شهر تهران شده و فروش آن آغاز گردیده .

 

 

سلام امروز میخواهم مطلبی راجع به اولین عکس های منتشر شده از آئودی کیو۵ مدل ۲۰۰۸ رو از سایت ورلد کار فنز برای شما دوستان ترجمه کنم .

New Audi Q5 Artist Rendering

لطفا نظر یادتون نره . * این وبلاگ رو در مسنجر خود "سند تو آل کنید*.

New Audi Q5 Spy Photo

آئودی پس از عرضه خودروی کیو۷ این بار با تاخیر مدل کوچک تر خود کیو۵ را روانه بازار میکند تا ب ام و ایکس۳ و مرسدس جی ال کی در این بازار تنها نباشند!

این خودرو که اس یو وی کامپکت است از آئودی آ۴ و آ۶ طراحی خود را به عاریت برده . البته این خودرو ۴۷۰ سانتیمتری بر روی شاسی و پلتفرم فولکس توآرگ که این روز ها علاوه بر پورشه کاین پذیرای کیو۵ نیز شده است!

این خودرو به احتمال زیاد در بازار آمریکا از موتورهای ۸ سیلندر ۴/۴ لیتری استفاده خواهد کرد تا با داشتن سیستم ۴ چرخ متحرک خود از موانع ممکن با نهایت صلابت عبور کند . البته خریداران این خودرو از این خودرو به عنوان یک تپه نبرد استفاده نمیکنند و بیشتر در شهر با آن میرانند!

در کل این خودروی زیبا  که بی شباهت به آ۴ نیز نیست باید خودرویی زیبا و جمع و جور دانست که برای یک خانواده ی ۵ نفره انتخاب مناسبی است.

New Audi Q5 Spy Photo

 

 

 

سلام امروز مقایسه نسل قدیمی مرسدس سی کلاس با نسل نوین این خودرو که به تازگی معرفی شده (هنوز برای فروش آماده نیست)

SPY PHOTOS: Mercedes C-Class Old and New

این خودرو که بر روی آن پرده ی سیاهی قرار دارد در سال ۲۰۰۸ به بازار فروش عرضه میشود . البته این خودرو از چراغ های یک تکه استفاده میکند و دیگر از آن چراغ های گرد خبری نیست .

این خودروی کاملا جدید میتواند به موتورهای ۸/۱ لیتری با قدرتی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب بخار مجهز شود . هم چنین برای این خودرو موتورهایی به حجم ۵/۲ و ۵/۳ لیتر که بین ۲۱۰ تا ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

هم چنین شرکت آ ام گ (تلفظ صحیح آلمانی) نیز موتوری ۴/۵ لیتری را برای تیونینگ این خودرو در نظر گرفته تا به رقابت غول هایی همچون ب ام و ام ۳ و آئودی آر اس ۴ برود.

البته برای این خودرو یک کامپیوتر که در اس کلاس نیز موجود بود در نظر گرفته شده تا بیش از پیش لوکس تر شود.

بهنوز ۲ سال تا عرضه ی این خودرو باقی مانده باید دید که آبا مرسدس میتواند از پس رقیبان ژاپنی و هم وطن خود برآید ؟؟ آیا بنز توانایی رویارویی با مرسدس را دارد؟؟؟؟؟

SPY PHOTOS: Mercedes C-Class Old and New

SPY PHOTOS: Mercedes C-Class Old and New

 

SPY PHOTOS: Mercedes C-Class Old and New

 

سلام دوستان با این که مدارس باز شد ولی باز هم بروز میکنم . از نظراتتون متشکرم منتظر نظرات بعدی شما نیز هستم . ا

امروز عکس ها و مطالب قسمت دوم نمایشگاه رو براتون میذارم امیدوارم استفاده کنید:

خودروی یازدهم: فورد فوکوس سی ماکس (کانسپت)

Ford Focus C-Max

گویا فورد برای مجهز کردن خودروی سی ماکس خود دست به کار شده وقصد دارد تا گونه ی فیس لایفت این خودرو را هم عرضه کند .

این فورد که تقریبا همانند مدل های قبلی سی ماکس است در اروپا تولید میشود و بعدا به بازار ایالات متحده نیز صادر میشود.

خودرو ی دوازدهم:  فورد موندئو کانسپت

Ford Mondeo Concept

مثل این که فورد برای بروز کردن خودروهای خود کاملا دست به کار شده و این باز قصد دارد تا مدل بسیار پر فروش خود یعنی موندئو را دستخوش تغییرکند تا همچنان در برابر پاسات و سوناتا و مگان دوام بیاورد.

این خودرو از طرحی بسیار زیباتر نسبت به نسل قبلی خود بهره میبرد . این خودرو نیز در مرکز اروپایی فورد ساخته میشود . و بزودی در بازار در دسترس قرار خواهد گرفت.

خودروی سیزدهم:  لندروور دفندر

Land Rover Defender

احتمال زیاد این خودرو را بارها و بارها دیده اید ولی نه این شکلی!

لندروور قصد دارد تا قدیمی ترین مدل خود را که هم کنون مجهز به ایربگ نیز شده است ! (قابل توجه شرکت پاژن خودرو سازنده خودروهای لندروور با نام پاژن) .

این خودرو که از پیشرانه ای دیزل سود میبرد برای بازار آمریکا طراحی شده.

خودروی چهاردهم:  مینی کوپر

Mini Cooper S

مینی نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و با کمی تغییرات در مینی کوپرهای قبلی این مدل را برای نمایشگاه آماده کرد.

این مینی که از موتور ۴/۱ لیتری ساخت ب ام و نیز استفاده میکند هم چنان جزئ یکی ازبرترین خودروهای اسپرت کوچک شهری است.

خودروی پانزدهم: مینسوبیشی پاجرو (نسل جدید)

Mitsubishi Pajero

این خودرو یکی از جدیدترین خودروهای روز است که در این وبلاگ به شمام معرفی میکنم.

بالاخره میتسوبیشی نیز گونه ی پرطرفدار خود را تغییر داد تا همچنان در این بازار باقی بماند .

این خودرو که از طرحی جدید سود میبرد و بسیار زیباتر شده از موتوری جدید به حجم ۸/۳ لیتر استفاده  میکند که نحوه آرایش سیلندرهای آن به صورت ۶ سیلندر وی شکل است .

این خودرو که به ادعای میتسوبیشی خودروی چهارچرخ متحرک است قابلیت عبور از مناطق صعب العبور را نیز دارد.

خودروی شانزدهم:  نیسان قشقای (QASHqay):

Nissan Qashqai

نیسان هم خودرویی را به بازار عرضه میکند که ما بین یک خودروی هاچ بک و اس یو وی است . این خودرو که رقیب جدی دوج کالیبر است ۶ ماه خریداران خود را منتظر میگذارد! و در ضمن ما را هم در تلفظ نام خود ناکام!!

هنوز جزئیات دقیقی از این خودرو منتشر نشده ولی قطعا این خودرو به موفقیت های خوبی در بازار دست خواهد یافت.

خودروی  هفدهم : اپل آنترا :

Opel Antara

اپل هم نتوانست از عرضه خودروی اس یو وی صرف نظر کند . و این مدل زیبا را که در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه میشود معرفی نموده .

این خودرو از موتور ساخت جی ام استفاده میکند )اپل زیر مجموعه جنرال موتورز است) .

برای این خودرو میتوانید یک موتور ۶ سیلندر ۵/۳ لیتری یا ۶ سیلندر وی شکل ۶/۳ لیتری استفاده شده در محصولات جنرال موتورز استفاده میکند .

آیا باید دید تا سال ۲۰۰۸ که بسیاری از اس یو وی های مجهز عرضه میشود کسی سراغ آنترا خواهد رفت؟؟؟


سلام دوستان امروز قصد دارم تا یک گزارش داغ داغ از نمایشگاه بین المللی پاریس را به شما دوستان عرضه میکنم. مظمئن باشید هنوز وبلاگ یا مجله ای از این نمایشگاه گزارش تهیه نکرده!!

این نمایشگاه که از ۳۰ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر ادامه دارد میزبان بسیاری از شرکت های مشهور و غیر مشهور! سازنده ی اتومبیل همراه با لوازم جانبی آن بود. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ خودروی جدید موجود در این نمایشگاه را معرفی کنیم : (خودروهای دیگر را در نوشته های بعدی معرفی میکنیم به شرط این که نظر یدهید!)

خودروی اول: فولکس واگن شیروکو :

این خودرو که جزئ محصولات قدیمی فولکس بود و به دلیل سیاست های شرکت فولکس واگن تولید آن در دهه ۸۰ متوقف شد ولی اکنون این نام دوباره احیا شده تا در مراحل بعدی بتواند جانشین مدل پرطرفدار گلف باشد . البته اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشده مطمئن باشید با ارایه اطلاعات بیشتر این خودرو را بیشتر بررسی میکنیم.

خودروی دوم : آلفارومئو ۸سی کامپتزیونه

Alfa Romeo 8C Competizione

آلفارومئو هم قصد دارد تا به عنوان خودروسازی ایتالیایی به جمع تولید کنندگان سوپراسپرت بپیوندد و با مازراتی و فراری رقابت کند!!

این خودرو که توسط جیاجیارو طراحی شده مجهز به موتوری به حجم ۷/۴ لیتر میباشد این خودرو که دارای ۸ سیلندر وی شکل میباشد میتواند در نهایت ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید کند که در این صورت قوی ترین آلفارومئو تاریخ است!

همچنین زمزمه هایی بر گوش میرسد مبنی  بر این که این خودرو در آمریکا نیز عرضه میشود.

خودروی سوم: بنتلی آرنیج

Bentley Arnage

این اتومبیل که گونه ی بهینه سازی شده آرنیج است و برای سال ۲۰۰۷ ساخته شده میتواند ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند که ۵۰ اسب بخار نسبت به نسل قبلی این خودرو ی لوکس  و گران قیمت بیشتر است! همچنین بجای دنده ی ۴ سرعته اتواتیک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در این خودرو استفاده شده است.

خودروی چهارم: ب ام و ایکس ۳  ۳.۰ آی

BMW X3 3.0si

با خودروی ایکس ۳ که اغلب شما آشنایی دارید؟؟ این مدل بهینه سازی شده ایکس ۳ برای سال ۲۰۰۷ است تا در این بازار شلوغ اس یو وی ها کم نیاورد!

این ب ام و (تو رو خدا درست تلفظ کنید!) به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز شده که میتواند ۲۶۰ اسب بخار نیرو تولید کند  و این خودرو در ۷ ثانیه به صد کیلومتر برساند .

خودروی پنجم : شورلت دبلیو تی سی سی

Chevrolet WTCC Ultra Concept

این خودرو را بایستی یک کانسپت کاملا مفهومی  دانست که احتمال تولید انبوه آن کم است.

این خودرو ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید میکند . البته اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر نشد.

خودروی ششم: دوج آونجر کانسپت

Dodge Avenger Concept

ظاهرا دوج نیز به جمع تولید کنندگان خودروهای اس یو وی پیوسته ! واین مدل را که در راستای سایر محصولات خود است به بازار عرضه کرده است.

این خودرو میتواند از موتوری به حجم ۴/۲ لیتر " موتوری ۶ سیلندر به حجم ۶/۲ لیتر  و در نهایت موتوری به حجم ۵/۳ لیتر مجهز شود.

خودروی هفتم: هوندا سیویک تایپ آر

Honda Civic Type R

اگر مطالب این وبلاگ را دنبال کرده باشید حتما معرفی هوندا سویویک را بهیاد دارید اکنون این مدل جدید که هنوز تاریخ ورود آن نیز مفلوم نیست قرار است جایگزین نسل قبلی هوندا شود.

این خودروی فوق العاده زیبا ! که هر دوستار خودرویی را انگشت به دهان میگذارد ! در ۴/۶ ثانیه به تندی صد کیلومتر میرسد و سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است!

خودروی هشتم : هیوندای تیبورن (کوپه):

Hyundai Tiburon

احیانا با این خودرو آشنایی دارید خودرویی که قرار است به ایران نیز بیاید ولی گویا مدل جدید و ۲۰۰۷ این خودروی محبوب نیز به زودی به بازار فروش عرضه میگردد .

برای این خودرو میتوانید همچون نسل قبلی آن یک موتور ۴ سیلندر یا ۶ سیلندر وی شکل را سفارش دهید.

خودروی نهم : رنجروور تی دی وی ۸

Land Rover Range Rover Sport

رنجروور نیز که به تملک فورد در آمده است این مدل را که تا حدودی بهینه سازی را معرفی کرد ه البته بهینه سازی اصلی این خودرو عرضه موتور ۸ سیلندر وی شکل است تا این اس یو وی قویتر جلوه کند .

این خودرو از سال ۲۰۰۷ آماده فروش است.

خودروی دهم : مرسدس بنز سی ال کلاس

Mercedes-Benz CL-Class

این خودرو که در جام جهانی آلمان معرفی شده بود در این نمایشگاه نیز حضور دارد .

این اتومبیل میتواند از یک موتور ۸ سیلندر یا ۱۲ سیلندر وی شکل ساتفاده کند که بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند ( امید است با آزاد شدن واردات خودروهای ۸ سیلندر این مدل نیز به کشورمان وارد شود).

.          http://auto2006.blogfa.com